ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Πριν λίγα χρόνια αποσύρθηκε από την ελληνική τηλεόραση διαφήμιση γνωστής ασφαλιστικής εταιρίας για τον εξής λόγο: ενώ στην διαφήμιση παρουσιαζόταν η αθώα εικόνα ενός κοριτσιού που έτρεχε προς την μητέρα του που περίμενε να το αγκαλιάσει, στην πραγματικότητα υπήρχαν εμβόλιμα καρέ με τρομακτικές και αποτρόπαιες σκηνές πολέμου με νεκρούς και παραμορφωμένους τραυματίες. Η «Επιτροπή Ελέγχου Διαφημίσεων» φυσικά απέσυρε τότε την συγκεκριμένη διαφήμιση, με την αιτιολογία ότι σκόπιμα και με απαράδεκτο τρόπο δημιουργούσε αίσθημα ανασφάλειας και φόβου στο θεατή, προκειμένου να νιώσει την ανάγκη να ασφαλιστεί από την συγκεκριμένη ασφαλιστική εταιρία.
Το προηγούμενο παράδειγμα αποτελεί ένα από τα χιλιάδες διαφημιστικά μηνύματα στα οποία εκτίθεται το καταναλωτικό κοινό με σκοπό την αύξηση των κερδών των οικονομικών συμφερόντων. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού χρησιμοποιούνται όλες οι σύγχρονες τεχνικές που έχουν ένα ευρύ πεδίο δράσης. Οι διαφημίσεις-μηνύματα είναι σχεδιασμένες ώστε να απευθύνονται και να επηρεάζουν άτομα κάθε ηλικίας, φυλής, φύλου, οικονομικού, κοινωνικού, πολιτισμικού και θρησκευτικού προφίλ με σχετική όμως αποτελεσματικότητα.
Τι σημαίνει όμως αυτό; Τα διαφημιστικά μηνύματα είναι δύο ειδών: αυτά που απευθύνονται στο ενσυνείδητο και αυτά που επηρεάζουν το υποσυνείδητο. Τα πρώτα έχουν αμφίβολα αποτελέσματα διότι είναι εμφανή και έτσι οι σκεπτόμενοι άνθρωποι τα ελέγχουν, τα επεξεργάζονται, τα κρίνουν και φυσικά τα απορρίπτουν όταν θεωρούνται ανούσια ή επιβλαβή.
Τα δεύτερα όμως έχουν ύπουλη δράση γιατί καθώς περνούν απευθείας και χωρίς φιλτράρισμα στο υποσυνείδητο, το επηρεάζουν χωρίς να γνωρίσουν αντίσταση.


ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΩΝ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ: Τα υποσυνείδητα μηνύματα είναι ένα είδος μηνυμάτων που εκπέμπονται την ώρα που ακούγεται ένας δίσκος ή ένα cd ή προβάλλεται μια κινηματογραφική ή τηλεοπτική ταινία, χωρίς όμως να ακούγονται ή να βλέπονται συνειδητά. Συλλαμβάνονται όμως και γίνονται αντιληπτά από το υποσυνείδητο που τα καταγράφει, στερώντας από την ενσυνείδητα γνώση και θέληση του ατόμου την δυνατότητα να τα κρίνει και να τα απορρίψει όταν το θεωρήσει απαραίτητο. Έτσι με αυτή την αθέμιτη μέθοδο γίνεται σαφώς παραβίαση της ελευθερίας, της λογικής, της συνείδησης και της προσωπικότητας του ανθρώπου, μέσω της πλύσης εγκεφάλου που κατορθώνεται με τα υποσυνείδητα μηνύματα.
Ο ΕΦΕΥΡΕΤΗΣ ΤΟΥΣ: Η ιστορία των υποσυνείδητων μηνυμάτων ξεκίνησε στις ΗΠΑ το 1956 από τον James Vicory και την εταιρία του «Subliminal Projection Company». Ο Vicory είχε ανακαλύψει ότι στη διάρκεια της προβολής μιας κινηματογραφικής ταινίας, κάθε 150sec και για 1/8 του sec θα μπορούσε να προβληθεί ένα μήνυμα που θα περνούσε απαρατήρητο από τους θεατές. Αυτή η ανακάλυψη χρησιμοποιήθηκε από εταιρίες παραγωγής ποπ- κορν και την Coca Cola που έναντι αμοιβής κατόρθωσαν να παρεμβάλλουν οπτικά υποσυνείδητα μηνύματα-διαφημίσεις των προϊόντων τους, με αποτέλεσμα την αξιοσημείωτη αύξηση των πωλήσεων τους στους κινηματογράφους.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΟΥΣ: Ανάλογα με το μέσο προβολής του μηνύματος (ακουστικό, οπτικό, έντυπο) οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται είναι διαφορετικές.
• Ακουστικά μέσα(δίσκοι, κασέτες, cd): Η μέθοδος που χρησιμοποιείται είναι η ανάστροφή κάλυψη στην οποία για να μεταδοθεί το μήνυμα πρέπει η διαφημιστική φράση να καταγραφεί αντίστροφα στο δίσκο. Έτσι όταν ο δίσκος κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση, το μήνυμα γίνεται αντιληπτό από τις αισθήσεις μας.
• Οπτικά μέσα(κινηματογραφικές και τηλεοπτικές ταινίες): Η φυσιολογική ροή των εικόνων στην διάρκεια της προβολής μιας ταινίας επιτυγχάνεται με την ανάλυση του κάθε sec κινηματογραφικού φίλμ σε 24 καρέ. Η αφαίρεση και αντικατάσταση των καρέ αυτών από ξένα, που περιέχουν υποσυνείδητα μηνύματα, δεν γίνεται αντιληπτή από τον θεατή αλλά μόνο από τον εγκέφαλο, ο οποίος αδυνατώντας να τα κατανοήσει και να τα επεξεργαστεί εκείνη τη στιγμή, απλά τα αποθηκεύει στο υποσυνείδητο με τις γνωστές συνέπειες.
• Έντυπα μέσα(εφημερίδες, περιοδικά, εξώφυλλα δίσκων): Οι διαφημίσεις των διαφόρων προϊόντων που προβάλλονται με τα έντυπα μέσα είναι πάντα άριστα σχεδιασμένες ώστε να προσελκύουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή. Αν και τις περισσότερες φορές το μάτι αδυνατεί να αντιληφθεί τα υποσυνείδητα μηνύματα που κρύβονται πίσω από την ποικιλία και τον συνδυασμό σχημάτων και χρωμάτων, το υποσυνείδητο τα εντοπίζει άμεσα. Με μια προσεκτική εξέταση μπορεί ο καθένας να επιβεβαιώσει αυτή την αλήθεια και να ανακαλύψει παραστάσεις αναποδογυρισμένων τριγώνων, πυραμίδων, μαγικών κύκλων και άλλων συμβόλων σατανισμού και μαγείας στις διαφημίσεις.


ΧΡΗΣΗ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ
Ακολουθώντας τον γενικό κανόνα, είναι σαφές πως κάθε τεχνολογικό επίτευγμα έχει την θετική αλλά και την αρνητική πλευρά του. Έτσι και τα υποσυνείδητα μηνύματα χρησιμοποιήθηκαν από μια μικρή μερίδα ανθρώπων για το κοινό καλό, αλλά στην πλειοψηφία έγιναν μέσο χειραγώγησης των λαών. Στη συνέχεια αναφέρονται περιληπτικά μερικά ενδεικτικά παραδείγματα.
ΘΕΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ:
• Στη δεκαετία του 1950, ο πανεπιστημιακός καθηγητής Χολ Μπέκερ επιχείρησε να προβάλλει στην διάρκεια τηλεοπτικών εκπομπών μηνύματα που συμβούλευαν για προσεκτική οδήγηση. Η προσπάθεια αυτή όμως δεν απέδωσε λόγω της αντίδρασης του κοινού στον τρόπο χρήσης των μηνυμάτων.
• Το 1978 ο καθηγητής Μπέκερ πάλι, επινόησε μια εξελιγμένη τεχνική η οποία χρησιμοποιήθηκε στα πολυκαταστήματα για τον περιορισμό των κλοπών. Το αποτέλεσμα ήταν θεαματικό καθώς οι κλοπές μειώθηκαν κατά 80%.
ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ:
• Το 1968, για πρώτη φορά στην ιστορία της δισκογραφίας οι Μπήτλς χρησιμοποιούν στον δίσκο τους «Λευκό Άλμπουμ» υποσυνείδητα μηνύματα, με αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων και της φήμης τους. Από τότε τους μιμήθηκαν όλοι οι ροκ αστέρες.
• Το 1973 ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας, με πρώτη εκπρόσωπο την ΤΟΥΟΤΑ, αρχίζει την χρήση των μηνυμάτων με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων.
• Υποσυνείδητα μηνύματα χρησιμοποιήθηκαν και στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο και χόκεϊ σε ΗΠΑ και Καναδά προσκειμένου να αυξηθούν οι επιτυχίες των ομάδων.
• Οι υποψήφιοι γερουσιαστές των ΗΠΑ στην διάρκεια του προεκλογικού αγώνα τους έκαναν χρήση μηνυμάτων στα δίλεπτα τηλεοπτικά τους σποτ, προς χειραγώγηση και δημαγωγία των πολιτών.
• Το 1974 ανακαλύφθηκε η παρουσία και χρήση υποσυνείδητων μηνυμάτων στην υπηρεσία του Ψυχρού Πολέμου. Οι δύο υπερδυνάμεις τα χρησιμοποιούσαν μέσω της «Φωνής της Αμερικής» και του «Ράδιο Μόσχα».
• Η ανευθυνότητα και η ασυνειδησία των ανθρώπων τους οδήγησε στο σημείο να εισάγουν υποσυνείδητα μηνύματα σε παιδικές σειρές. Αναφέρουμε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα:

  1. Μικρή γοργόνα: Ένας από τους πύργους του κάστρου και ο ιερέας που τελεί ένα γάμο έχουν στύση. Επίσης το τραγούδι της ταινίας (Kiss the girl) το τραγουδά ένα Τζαμαϊκανό συγκρότημα που προφέρει, χωρίς να γίνονται αντιληπτές, βλάσφημες λέξεις σε αφρικανική διάλεκτο.
  2. Αλαντίν, Lion King: Υπάρχει η προτροπή για γυμνισμό και σεξ.
  3. Ποκαχόντας: Στην ταινία παραλείπεται να αναφερθεί ότι στην πραγματικότητα η μικρή ινδιάνα-πρωταγωνίστρια γίνεται χριστιανή.
• Γενικά η κινηματογραφική εταιρία παραγωγής παιδικών ταινιών Disney έκανε χρήση υποσυνείδητων μηνυμάτων με σκοπό τη ηθική διαφθορά των παιδιών και τη προώθηση αρχών της Νέας Εποχής και της Μασονίας, των οποίων οπαδός ήταν ο Walt Disney. Ο συγκεκριμένος άνθρωπος το 1977 ξεκίνησε με απόλυτη μυστικότητα την κατασκευή υπόγειων τούνελ κάτω από την Disneyland, τα οποία στη συνέχεια αποτέλεσαν και συνεχίζουν να είναι κέντρα νοητικού προγραμματισμού, σημεία συνάντησης των Illuminati και μέρη όπου τελούνται σατανιστικές τελετές και πορνογραφικές δραστηριότητες.


ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ
Από την αρχή της εμφάνισης των υποσυνείδητων μηνυμάτων, υπήρξαν αντιδράσεις τόσο από μεμονωμένα άτομα όσο και από τα έντυπα μέσα που πρότειναν την εφαρμογή σχετικών νομοθετικών ρυθμίσεων. Παρά τις πιέσεις όμως και τα παράπονα δεν έγινε τίποτα ουσιαστικό και η υπόθεση φάνηκε να αποσιωπάται το 1970. Επανήρθε το θέμα όμως μερικά χρόνια αργότερα, όπου το 1982 για πρώτη φορά ψηφίστηκαν οι πρώτοι νόμοι προστασίας του κοινού από τα υποσυνείδητα μηνύματα. Κάποιοι από αυτούς τους νόμους στις ΗΠΑ, υποχρέωναν τις δισκογραφικές εταιρίες να αναφέρουν στα εξώφυλλα των δίσκων τους την ύπαρξη και το περιεχόμενο των μηνυμάτων. Σε άλλες χώρες όπως στο Βέλγιο και στην Μ. Βρετανία απαγορεύτηκε η τεχνολογία των υποσυνείδητων μηνυμάτων καθώς θεωρήθηκε ύπουλη και επικίνδυνη εισβολή στην ιδιωτική ζωή. Οι παραβάτες του νόμου τιμωρούνταν με 1 έτος φυλάκιση και χρηματικό πρόστιμο.


ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Σε μια εποχή που οι ηθικές αξίες ολισθαίνουν και η παρανομία, η διαστροφή και διαπλοκή έχουν επιβληθεί στην καθημερινότητα του ανθρώπου, με σκοπό τον πλήρη έλεγχο και την χειραγώγηση του, είναι επιτακτική ανάγκη η αφύπνιση του χριστιανικού κόσμου και η αντίδραση του. Στην προσπάθεια πλύσης εγκεφάλου μέσω των υποσυνείδητων μηνυμάτων, που επιχειρούν τα όργανα της Νέας Εποχής με την ανοχή των κυβερνητικών και νομικών προσώπων-υπαλλήλων τους, οφείλουμε να αντισταθούμε είτε ατομικά είτε ομαδικά. Ως οντότητες με προσωπικότητα και κρίση οφείλουμε να απορρίψουμε όλα τα είδη μουσικής, διαφήμισης, ταινιών και γενικά όλες τις μορφές μηνυμάτων που προβάλλονται με την βιτρίνα της τέχνης και της κουλτούρας και να στραφούμε σε ανώτερους προσανατολισμούς και πνευματικές ιδέες και αξίες.
Επίσης σαν ομάδες μπορούμε να υψώσουμε φωνή διαμαρτυρίας, πρώτον ασκώντας πίεση για λήψη νομοθετικών μέσων που προστατεύουν τον πολίτη και δεύτερον μποϋκοτάροντας όλα αυτά τα είδη που προωθούν ιδέες και μηνύματα των «γνωστών» κύκλων και οργανώσεων.