Η 18 ΕΤΩΝ ΑΠΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΖΩΗ

Στο ευρύτερο κοινό μέσω εσκεμμένων ενεργειών παραπληροφόρησης και διαστρέβλωσης της αλήθειας έχει δημιουργηθεί ένα ερώτημα που αφορά στην υποτιθέμενη 18ετή απουσία του Ιησού από τη δημόσια ζωή. Με βάση τις απόψεις των όσων εναντιώνονται στην Ορθοδοξία, η τελευταία εμφάνιση του Κυρίου σε νεαρή ηλικία ήταν όντας 12 ετών που παρευρέθη στο Ναό. Έκτοτε, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους, ο Ιησούς απείχε από τα κοινά για 18 χρόνια έως την ηλικία των 30 ετών που άρχισε τη διδασκαλία Του. Σύμφωνα με τις ίδιες ανιστόρητες πηγές, ο Ιησούς σε αυτά τα 18 χρόνια είχε μεταβεί σε χώρες που είχαν βασικό στοιχείο της θρησκευτικής τους παράδοσης την ανατολική φιλοσοφία και τον αποκρυφισμό. Συγκεκριμένα, η Ινδία, το Θιβέτ και η Αίγυπτος ήταν οι χώρες που φιλοξένησαν τον Κύριο ο οποίος επηρεάστηκε από τις αρχές τους για να δομήσει τη διδασκαλία Του. 

Η κατάρριψη της συγκεκριμένης παραφιλολογίας είναι απλή καθότι η αλήθεια αναδεικνύεται μέσω του Ιερού Ευαγγελίου. Είναι προφανές ότι ο εμπνευστής της σκανδαλώδους θεωρίας περί της απουσίας του Ιησού, είτε δεν κατανόησε τα σχετικά χωρία του Ευαγγελίου είτε εσκεμμένα διαστρέβλωσε το περιεχόμενό τους. Με βάση τα σχετικά κείμενα γίνεται σαφές πως ο Ιησούς δεν απουσίαζε από το δημόσιο βίο οπότε η θεωρία της παραμονής Του σε χώρες ανατολικής θρησκευτικής παράδοσης είναι αυθαίρετη και αποτελεί προσωπική εκτίμηση. Αντίθετα, από τα κείμενα των Ευαγγελιστών εξάγεται η σημαντική πληροφορία ότι ο Κύριος στην ηλικιακή περίοδο 12-30 ετών βρισκόταν με τους γονείς Του στη Ναζαρέτ.

Αναλυτικότερα, οι Ευαγγελιστές αναφέρουν ότι ο Ιησούς στην ηλικία των 12 ετών είχε βαθειά θρησκευτική παιδεία και γνώση που Τον καθιστούσε ικανό να συνομιλεί με του ιεράρχες της εποχής. Μια τέτοια συνομιλία έγινε στον Ναό όπου ο Κύριος με τη σοφία, την επιχειρηματολογία και την ευγλωττία Του κατέπληξε τους θρησκευτικούς ηγέτες και διδασκάλους. Εν συνέχεια, με τους γονείς Του εγκαταστάθηκε μόνιμα στη Ναζαρέτ όπου συνέχισε να διδάσκει το Λόγο του Θεού. Σύμφωνα με την προσωπική μαρτυρία του Ιησού, οι συντοπίτες Του, Τον απαξίωναν κάθε φορά που δίδασκε, λέγοντας συγκεκριμένα πως «ο προφήτης δεν τιμάται στον τόπο του και στο σπίτι του». Με τα λόγια αυτά, ο ίδιος ο Χριστός δήλωνε ευθέως τον τόπο όπου διέμενε πριν αρχίσει τη δημόσια δράση Του. Επίσης, οι Ευαγγελιστές, καταγράφουν την έκπληξη των συντοπιτών του Κυρίου για την ευρυμάθειά Του καθώς, όπως οι ίδιοι αναφέρουν, ο Ιησούς δεν γνώριζε γράμματα γιατί δεν είχε παρακολουθήσει μαθήματα από διδάσκαλο σε όλη τη διάρκεια της παραμονής Του στη Ναζαρέτ. Επίσης, όλοι Τον γνώριζαν και Τον αποκαλούσαν ως ξυλουργό, γιο του ξυλουργού και της Μαρίας ή αδερφό του Ιακώβ και των λοιπών παιδιών του Ιωσήφ.

Ειδικότερα, οι Ευαγγελιστές στα κείμενά τους εμπεριέχουν χωρία που αποσαφηνίζεται πλήρως ο τόπος διαμονής του Κυρίου από την παιδική Του ηλικία έως την έναρξη της διδασκαλίας Του. 

  • Ο Ευαγγελιστής Λουκάς στο κεφάλαιο 2 και στους στίχους 46, 47 και 51 αναφέρει ότι όταν οι γονείς του Ιησού επέστρεψαν στην Ιερουσαλήμ καθώς Τον αναζητούσαν, Τον βρήκαν στον περίβολο του Ναού να συνομιλεί με τους διδασκάλους. Αν και μόλις 12 ετών έθετε δύσκολα θεολογικά ερωτήματα και όλοι απορούσαν αλλά και Τον θαύμαζαν για τη νοημοσύνη και τον τρόπο που συνδιαλεγόταν με τους σοφούς ιεράρχες της εποχής. Όταν ο διάλογος έληξε, ο Ιησούς ακολούθησε τους γονείς Του στη Ναζαρέτ όπου έζησε μαζί τους, υπακούοντας στο θέλημά τους. Η μητέρα Του, όμως, όλα τα γεγονότα που συνέβησαν και τα λόγια που είπε ο γιος της στον Ναό έμειναν χαραγμένα στη μνήμη και στην καρδιά της. 
  • Ο Ευαγγελιστής Λουκάς στο κεφάλαιο 4 και στους στίχους 16 και 22 περιγράφει τη συνήθεια του Ιησού να επισκέπτεται τη Συναγωγή κάθε Σάββατο. Αυτό το έκανε και έπειτα από την επιστροφή του από την έρημο όπου ο διάβολος προσπάθησε να τον δοκιμάσει με τους πειρασμούς του. Έπειτα από αυτό το γεγονός, ο Κύριος επέστρεψε στον τόπο όπου μεγάλωσε δηλαδή στη Ναζαρέτ και συνέχισε τη συνήθειά της συμμετοχής Του στη Συναγωγή. Μόνο που εκείνη την περίοδο δεν περιορίστηκε στην ανάγνωση της προφητικής περικοπής από τη Βίβλο αλλά έδινεε στους παρευρισκόμενους και την ερμηνεία της. Αυτό προκάλεσε μεγάλη έκπληξη σε όσους Τον άκουγαν γιατί Τον θεωρούσαν ως ένα απλοϊκό άνθρωπο, όμοιο με εκείνους, που ζούσε με τον ίδιο τρόπο την καθημερινότητά Του.
  • Ο Ευαγγελιστής Μάρκος στο κεφάλαιο 6 και στους στίχους 2, 3 και 4 αναφέρεται σχολαστικά στις αντιδράσεις των συντοπιτών του Ιησού όταν Εκείνος τους ανέλυε τα πατερικά κείμενα στη διάρκεια της συνάντησής τους στη Συναγωγή. Τον αντιμετώπιζαν με θαυμασμό για τη σοφία Του αλλά συγχρόνως αρνούνταν να αποδεχτούν πώς ένας απλός μαραγκός κατείχε τέτοια γνώση και ικανότητα διδασκαλίας. Για τους συμπατριώτες Του ήταν απλά ο γιος της Μαρίας και όχι ένας προφήτης. Για αυτόν τον λόγο ο ίδιος ο Ιησούς έλεγε πως οι προφήτες τιμούνται σε όλους τους τόπους εκτός από την περιοχή που διαμένουν γιατί πρωτίστως οι συγγενείς και οικείοι τους, τους απορρίπτουν.
  • Ο Ευαγγελιστής Ματθαίος στο κεφάλαιο 13 και στους στίχους 54 έως και 57 επιβεβαιώνει τα γραφόμενα του Μάρκου σχετικά με τη δύναμη της σοφίας του Ιησού, την απόρριψη των συντοπιτών Του και την παραδοχή του ιδίου για την μη αναγνώριση των προφητών στο πάτριο έδαφος.
  • Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στο κεφάλαιο 7 και στον στίχο 14 αναφέρει πως ο Ιησούς όταν δίδαξε στον περίβολο του Ναού, ως ενήλικας πλέον, αντιμετώπισε την έκπληξη των Ιουδαίων για τις θρησκευτικές Του γνώσεις, όντας αγράμματος.

Με την έκθεση των προαναφερθέντων εδαφίων της Αγίας Γραφής γίνεται σαφές πως υπάρχουν οι επαρκείς πληροφορίες για τον τόπο που έζησε και εργάστηκε ο Κύριος. Οι φαντασιώδεις θεωρίες, λοιπόν, για ταξίδια στο εξωτερικό ανήκουν μόνο σε ανθρώπους με άγνοια της Αγίας Γραφής και απροθυμία να την μελετήσουν.