ΜΥΘΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ

Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΩΝ
Το θέμα των χριστιανικών εορτών έχει γίνει στόχος επιθέσεων από διάφορες Προτεσταντικές ομάδες. Ειδικά, η ημερομηνία γέννησης του Κυρίου και ό,τι συνδέεται με εκείνη χαρακτηρίζεται από τους αιρετικούς ως εσφαλμένη. Για να στηρίξουν τη θέση τους κάνουν χρήση λανθασμένων και παραπλανητικών επιχειρημάτων.

Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
Ο ισχυρισμός των Προτεσταντών: Στηρίζονται, καταρχήν, στη γέννηση του Ιωάννη του Προδρόμου για τον οποίο η Αγία Γραφή αναφέρει ότι γεννήθηκε 6 μήνες πριν από τον Κύριο (Λουκάς 1/α’ 24-26). Στη συνέχεια χρησιμοποιούν το εδάφιο (Λουκάς 1/α’ 23,24) που δίνει την πληροφορία ότι η μητέρα του Προδρόμου, Ελισάβετ, έμεινε έγκυος αμέσως μετά τις ημέρες της λειτουργίας του πατέρα του Ιωάννη, του ιερέα Ζαχαρία. Ο Ζαχαρίας, λοιπόν, ιεράτευε κατά την εφημερία του Αβιά που ήταν μια από τις 24 εφημερίες που είχαν οι Ισραηλίτες για τους ιερείς τους (Λουκάς 1α’, 5). Στο Ά Χρονικών 24 κδ’ 7-18, όπου καταγράφονται τα ονόματα και η σειρά των 24 εφημεριών, υπάρχει η πληροφορία ότι η εφημερία του Αβιά ήταν η 8η κατά σειρά, που τύχαινε να είναι το 8ο δεκαπενθήμερο κάθε χρονιάς. Επειδή, όμως, το Εβραϊκό έτος άρχιζε τον Μάρτιο (Έξοδος 12/ιβ’ 1,2), τον μήνα Νισσάν ή Αβίδ δηλαδή, της εξόδου του Ισραήλ από την Αίγυπτο, οι Προτεστάντες για να βρουν την εφημερία Αβιά λογαριάζουν 8 δεκαπενθήμερα από τα μέσα Μαρτίου. Άρα, υπολογίζουν την ημερομηνία γέννησης του Ιησού ως εξής:
• 15 Μαρτίου + 8 δεκαπενθήμερα= 15 Ιουλίου. Τέλος εφημερίας Αβιά και αρχή εγκυμοσύνης της Ελισάβετ.
• 15 Ιουλίου + 6 μήνες= 15 Ιανουαρίου. Εγκυμοσύνη Παναγίας.
• 15 Ιανουαρίου + 9 μήνες= 15 Οκτωβρίου. Η γέννηση του Ιησού.
Τα σφάλματα του υπολογισμού: Όταν η Ιερουσαλήμ καταστράφηκε, το 587 π.Χ, οι εφημερίες σταμάτησαν και οι εφημέριοι σκορπίστηκαν. Όταν επέστρεψαν από την αιχμαλωσία στη Βαβυλώνα και λειτούργησαν ξανά, η σειρά των εφημεριών ήταν διαφορετική. Συγκεκριμένα, επέστρεψαν μόνο οι 4 από τις 24 εφημερίες (Νεεμίας 12/ιβ’ 1-7) και η εφημερία του Αβιά δεν ήταν πλέον η 8η αλλά η 12η . Άρα, προσθέτοντας άλλα 4 δεκαπενθήμερα, η ημερομηνία γέννησης του Ιησού γίνεται: 15 Οκτωβρίου + 60 ημέρες= 15 Δεκεμβρίου. Η ημερομηνία αυτή είναι κοντά στις 25 Δεκεμβρίου και οι 10 μέρες διαφορά μπορούν εύκολα να δικαιολογηθούν. Επιπλέον, οι σοβαρές μελέτες ισχυρίζονται πως η κάθε εφημερία δεν ήταν δεκαπενθήμερη αλλά είχε διάρκεια 7 ημερών, από Σάββατο σε Σάββατο και γινόταν δύο φορές τον χρόνο (Φλάβιος Ιώσηπος: Αρχαιότητες, βιβλίο 7ο, 14:7). Επίσης, οι Ισραηλίτες κάθε 3 χρόνια είχαν έναν εμβόλιμο μήνα. Εφόσον, σε αυτόν τον μήνα θα υπηρετούνταν κάποιες εφημερίες, το νέο έτος άρχιζε με κάποια άλλη σειρά. Συνεπώς, το επιχείρημα της εφημερίας του Αβιά είναι άτοπο.

Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ
Ο ισχυρισμός των Προτεσταντών: Οι Προτεστάντες ισχυρίζονται ότι η απογραφή δεν ήταν δυνατό να γίνει τον Δεκέμβριο καθώς λόγω της κακοκαιρίας θα ήταν δύσκολο να ταξιδέψει ο κόσμος. Επίσης, αναφέρουν ότι με βάση τις μαρτυρίες που έλεγαν ότι υπήρχαν βοσκοί που αγρυπνούσαν στην ύπαιθρο, τα Χριστούγεννα είναι αδύνατο να ήταν χειμώνα. 
Η αντίθετη άποψη: Η περίοδος της απογραφής ήταν, όπως έπρεπε, την χειμερινή εποχή. Οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής ήταν αγρότες και κτηνοτρόφοι και την καλοκαιρινή περίοδο ήταν πολυάσχολοι λόγω των επαγγελματικών τους υποχρεώσεων. Συνεπώς, η απογραφή πραγματοποιήθηκε το χειμώνα προς αποφυγή της οικονομικής ζημιάς των κατοίκων. Επιπλέον, σύμφωνα με τα κλιματολογικά στοιχεία της περιοχής, ο χειμώνας εκεί είναι αρκετά ήπιος και οι ποιμένες μπορούσαν εναλλάξ να φυλούν σκοπιές τη νύχτα χωρίς πρόβλημα ψύχους. Τέλος, υπάρχει έγγραφο από το μουσείο της Ρώμης που αναφέρει ότι η απογραφή έγινε την 9η του μηνός Σαπέτ που είναι περίπου η 25η Δεκεμβρίου.

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
Η θέση των Προτεσταντών: Οι αρνητές των Χριστουγέννων κατηγορούν τους Χριστιανούς ότι επιδίδονται σε καταχρήσεις και γλέντια που δεν έχουν σχέση με τη γέννηση του Κυρίου.
Η θέση της Εκκλησίας: Τα ρεβεγιόν και τα γλέντια δεν είναι χριστιανική συνήθεια γιατί ο σκοπός των ημερών είναι να προετοιμαστεί ο πιστός για τον εκκλησιασμό. Σε ότι αφορά το εορταστικό κλίμα, οι χριστιανοί απλώς χαίρονται για το χαρμόσυνο γεγονός της ενανθρώπισης κατά τα λεχθέντα στην Αγία Γραφή (Νεεμίας 8/η’ 9, 10). Συνεπώς, η Εκκλησία δεν πρέπει να κατηγορείται για κάτι που αποδοκιμάζει.

ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ
Η άποψη των αιρετικών: Ισχυρίζονται πως οι Χριστιανοί υιοθέτησαν μια ειδωλολατρική γιορτή που εορταζόταν στις 25 Δεκεμβρίου με αφορμή τη γέννηση του θεού Ήλιου.
Τι ισχύει: Στην πραγματικότητα, η Εκκλησία εξαγίασε την βεβηλωμένη αυτή ημερομηνία, αντικαθιστώντας μια ειδωλολατρική γιορτή με την εορτή του Ιησού, προς σωτηρία των ειδωλολατρών. Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι ο εορτασμός των Χριστουγέννων στις 25 Δεκεμβρίου άρχισε γύρω στο 335 μ.Χ. Μέχρι τότε εορταζόταν στις 6 Ιανουαρίου μαζί με την Βάπτιση ως « Η Επιφάνεια του Κυρίου». Τα δυο γεγονότα, της Γέννησης και της Βάπτισης του Κυρίου εορτάζονταν μαζί για να τονίσουν ότι ο Κύριος ήρθε και σαρκώθηκε για την σωτηρία μας. Μετά, απλά ξεχώρισαν σε διαφορετικές ημερομηνίες.

ΟΙ ΜΑΓΟΙ
Ένα άλλο θέμα που επιδέχεται πολλές θεωρίες είναι η προσκύνηση των Μάγων. Το ζήτημα το μελέτησε επισταμένως ο άγιος Δημήτριος του Ροστώφ. Σύμφωνα, λοιπόν, με τις έρευνές του, όταν ο Ιησούς γεννήθηκε στη Βηθλεέμ, Τον προσκύνησαν πρώτοι οι ποιμένες και οι σοφοί (αστρονόμοι) δηλαδή οι πιο απλοί και οι πιο σοφοί άνθρωποι του επίγειου κόσμου. Οι Μάγοι ήταν βασιλείς ορισμένων μικρών περιοχών ή μεμονωμένων πόλεων στην Περσία, στην Αραβία και στην Αίγυπτο. Συγχρόνως, ήταν και ειδήμονες αστρονόμοι. Εννέα μήνες πριν την γέννηση του Κυρίου, ένα λαμπρό αστέρι εμφανίστηκε μπροστά τους για να τους ενημερώσει για την γέννηση του Νέου Βασιλιά. Οι σοφοί μελέτησαν επί εννέα μήνες το αστέρι, προετοίμασαν το ταξίδι τους στη Βηθλεέμ και έφτασαν στη φάτνη λίγο αφότου είχε γεννηθεί ο Σωτήρας του κόσμου.
Ποιοι ήταν: Ένας από τους Μάγους ήταν ο Μελχιώρ. Ήταν γέροντας με άσπρα μαλλιά και γένια. Πρόσφερε χρυσάφι ως δώρο στον Ιησού. Ο δεύτερος ονομαζόταν Γάσπαρ. Ήταν νέος με ροδαλό πρόσωπο, χωρίς γένια. Εκείνος πρόσφερε το λιβάνι ως δώρο. Ο τρίτος Μάγος ήταν ο  Βαλτάσαρ ο οποίος είχε μελαχρινή επιδερμίδα και πυκνή γενειάδα. Το δώρο του προς τον Κύριο ήταν το μύρο. Μετά το θάνατό τους, τα σκηνώματα τους μεταφέρθηκαν στην Κωνσταντινούπολη, στη συνέχεια στο Μιλάνο και τέλος στην Κολωνία. Οι τρεις αυτοί σοφοί εκπροσωπούσαν τις τρεις φυλές των ανθρώπων που κατάγονταν από τους τρεις γιους του Νώε: Σημ, Χαμ και Ιάφεθ. Ο Πέρσης Μάγος εκπροσωπούσε τους Ιαφεθίτες, ο Άραβας τους Σημίτες και ο Αιγύπτιος τους Χαμίτες. Δια μέσου των τριών αυτών προσώπων, ολόκληρο το ανθρώπινο γένος προσκύνησε τον Ιησού.