ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ: ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ


Η ΘΕΣΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Το ζήτημα της Δημιουργίας του κόσμου αποτελεί σημείο αντιπαράθεσης στις Δυτικές «χριστιανικές» θρησκείες που εκφράζεται με την αντιπαράθεση Εξελικτών και Δημιουργιστών. Στην Ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία, απεναντίας, το θέμα έχει αποσαφηνιστεί καθώς υπάρχει συμφωνία της Αγίας Γραφής και της θεωρίας της εξέλιξης.



Η 5η ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ

Το βιβλίο της Γένεσης
Η Γένεση δεν είναι εγχειρίδιο Αστρονομίας ή Ζωολογίας. Η αναφορά της στη Δημιουργία, τις πρώτες 4 ημέρες, είναι λακωνική. Περιγράφει μόνο τα ουσιώδη με λίγες λέξεις. Χαρακτηριστικά, δεν δίνει πληροφορίες για τα τεκταινόμενα στο εξώτερο σύμπαν και αγνοεί παντελώς τα έντομα. Μόνο την 5η ημέρα της Δημιουργίας η Γραφή γίνεται πιο λεπτομερής στην περιγραφή της. Αιτιολογικός παράγοντας είναι η μετάβαση της ζωής από τη θάλασσα στην ξηρά.

Τα γεγονότα
  • ΤΑ ΑΜΦΙΒΙΑ ΕΡΠΕΤΑ: "Και είπεν ο Θεός, εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά ψυχών, ζωσών και πετόμενα επί της γης κατά το στερέωμα του ουρανού" (Γεν α’ 20). Με την εντολή, λοιπόν, του Θεού, τα ψάρια άρχισαν να βγαίνουν από τη θάλασσα στην ξηρά. Αρχικά, παραπατούσαν στα πτερύγια και στις ουρές τους και μπαινόβγαιναν από το νερό στη γη. Με αυτόν τον τρόπο τα ψάρια έδωσαν τα αμφίβια ερπετά την 5η ημέρα της Δημιουργίας.
  • ΤΑ ΙΠΤΑΜΕΝΑ ΕΡΠΕΤΑ: Σύμφωνα με το προαναφερόμενο εδάφιο (Γεν α’ 20), τα ψάρια δεν έδωσαν την σκυτάλη μόνο στα ερπετά αλλά και στα «πετεινά πετόμενα επί της γης» δηλαδή στα πρώτα πουλιά που ήταν ιπτάμενα ερπετά. Τα ψάρια, τα ερπετά και τα πουλιά ήταν τρία είδη του ζωικού βασιλείου με πολλές ομοιότητες των ατομικών τους χαρακτηριστικών. Το πιο σημαντικό ήταν ότι είχαν αδυναμία κυοφορίας των απογόνων τους. Η εξέλιξη του είδους τους γινόταν μέσω αυγών έξω από το σώμα της μητέρας τους.
  • ΟΙ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ: "Και εποίησεν ο Θεός τα κήτη τα μεγάλα" (Γεν α’ 21). Η Γραφή στο σημείο αυτό αναφέρεται στα τεράστια ερπετά, στους δεινόσαυρους.



Η 6η ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
  • Προέλευση ζώων: «Και είπεν ο Θεός εξαγαγέτω η γη ψυχήν ζώσαν κατά γένος, τετράποδα και ερπετά και θηλαστικά της γης κατά γένος» (Γεν α’ 24). Τα ζώα που υπάρχουν στη γη, την έκτη ημέρα, δεν τα παρουσιάζει η Αγία Γραφή να έχουν σχέση με τη θάλασσα αλλά με την ξηρά. Δεν προέρχονται από τα ζώα της πέμπτης ημέρας που βγήκαν στη στεριά αλλά από ζώα που με τον καιρό εξελίχτηκαν και ζούσαν μόνιμα στην ξηρά.
  • Χαρακτηρισμός των ζώων: Τα τετράποδα της έκτης ημέρας μοιάζουν πολύ μεταξύ τους αλλά διαφέρουν ουσιαστικά από τα ζώα της πέμπτης μέρας. Τα ζώα της 5ης μέρας ήταν ερπετά και τα έμβρυά τους μεγάλωναν έξω από το σώμα τους. Αντίθετα, τα ζώα της 6ης ημέρας ήταν θηλαστικά και κυοφορούσαν τα έμβρυά τους.
  • Τα ερπετά: Την 6η ημέρα, παράλληλα με τα θηλαστικά συνέχισαν να υπάρχουν και τα ερπετά της 5ης μέρας. Τα ζώα εκείνα είχαν τέσσερα πόδια στα πλευρά τους και σέρνονταν με αυτά. Στη συνέχεια, όμως, εμφανίστηκε και ένα άλλο είδος ερπετών που δεν είχε καθόλου πόδια και τα ζώα σέρνονταν χωρίς αυτά. Τα ερπετά αυτή ήταν τα φίδια. 
  • Τα είδη των ζώων: Σύμφωνα με την Αγία Γραφή, την 6η ημέρα κυριαρχούσαν στη γη, τα θηρία, τα κτήνη, τα τετράποδα και τα ερπετά. Τετράποδα ήταν τα θηλαστικά, θηρία ήταν τα σαρκοβόρα θηλαστικά, κτήνη ήταν τα φυτοφάγα θηλαστικά και ερπετά της γης ονομάζονταν τα ερπετά της ξηράς.


ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ 5ης -6ης ΗΜΕΡΑΣ
Σύμφωνα με τα παλαιοντολογικά ευρήματα, η 5η δημιουργική ημέρα συμπίπτει με τη Λιθανθρακοφόρο περίοδο όπου πριν από 350.000.000 χρόνια βγήκαν στην ξηρά τα πρώτα αμφίβια που ήταν πλήρως διαμορφωμένα τετράποδα ερπετά. Η 5η ημέρα περιλαμβάνει και την Ιουράσιο περίοδο που ήταν πριν από 150.000.000 χρόνια και θεωρείται η εποχή των δεινοσαύρων. Η 6η δημιουργική ημέρα συμπίπτει με την Κρητιδική περίοδο πριν από 100.000.000 έτη.